@article { author = {Chit Saz, Fatemeh and Ahmadinejad, Mohammad Reza and Ghahremani, Abdolreza and Rahmani, Amin and Mottaghid Alagh, Mohammad Hussein and Naderi Fard, Amir Hossein}, title = {Study of the role of the shrine of Ahmadbn Musa al-Akashim Shahkrzeg (AS) in the marketing of the tourism industry in Shiraz}, journal = {Religious culture approach}, volume = {01}, number = {1}, pages = {211-237}, year = {2018}, publisher = {The Holy Shrine of Shahecheragh}, issn = {2588-7475}, eissn = {2645-4742}, doi = {}, abstract = {}, keywords = {}, title_fa = {مطالعه نقش حرم مطهر احمدبن موسی الکاظم شاه‌چراغ(ع) در بازارسازی صنعت گردشگری شیراز}, abstract_fa = {یکی از اصلی ترین مزایای صنعت توریسم، توسعه روابط فرهنگی-اجتماعی، محیطی و اقتصادی می‌باشد، که می‌تواند نقش بسزایی در رونق بازار گردشگری جامعه میزبان داشته باشد. همچنین موضوع سفر و جهانگردی در فرهنگ و تمدن اسلامی، با اندیشه و باور مسلمانان عجین گردیده است. از آنجاییکه شهر تاریخی و فرهنگی شیراز با عنوان سومین حرم اهل بیت علیهم السلام مزین گردیده است، به همین دلیل ضرورت دارد تا میزان تاثیر گذاری عوامل موثر داخلی و خارجی آستان مقدس حضرت احمد بن موسی الکاظم شاه‌چراغ علیه السلام در توسعه صنعت گردشگری شیراز مورد بررسی قرار گرفته و مفاهیم و ویژگی‌ها، اهداف و آثار آن را بیان نماییم. در این مطالعه، همچنین به شناسایی نقاط قوت و ضعف درونی، و نقاط فرصت و تهدید بیرونی، با تعیین برنامه ریزی استراتژیک مناسب در قالب مدل تحلیلSWOT می‌پردازیم. نتایج حاصل از پژوهش با کمک نرم افزر SPSS و با به کارگیری آزمون کرونباخ آلفا و طیف لیکرت انجام پذیرفت، پایایی پرسشنامه حاضر با کسب نمره 86/0 تعیین گردید. و حاکی از آن است که تمامی عوامل درونی و مولفه‌های محیطی رابطه مستقیم و معنادار جایگاه حرم مطهر با رونق صنعت گردشگری شیراز بر مبنای تحلیل استراتژیک بازار را نشان میدهد. و بالاخص نقاط قوت مورد بررسی از تاثیرگذاری بیشتری برخوردار می‌باشد}, keywords_fa = {}, url = {https://www.farhangedini.ir/article_75222.html}, eprint = {https://www.farhangedini.ir/article_75222_451b2968af7ee30522f65e7b7a2aa420.pdf} }