هدف پژوهش حاضر بررسی و تبیین نیازهای معرفتی دانشجویان در حوزه هویت دینی و انقلابی بوده است. در این پژوهش از طرح تحقیق کیفی استفاده شده است و برای جمع آوری اطلاعات از روش "مصاحبه نیمه ساختاریافته" استفاده شده است. جامعه آماری پژوهش، مدرسین دانشگاههای شهر شیراز بوده و به صورت هدفمند با 36 نفر از مدرسین دانشگاه(12مورد در حوزه معارف اسلامی،12مورد درحوزه علوم تربیتی و 12 مورد در حوزه روانشناسی) مصاحبه به عمل آمد. در این پژوهش، مصاحبه شوندگان بر بیست و چهار مؤلفه هویت دینی و انقلابی تأکید نمودهاند. مصاحبه شوندگان بر این باور بودند که استکبار جهانی با تهاجم فرهنگی و جنگ نرم تلاش دارد تا با آسیب زدن به هویت دینی و انقلابی جوانان، زمینه تضعیف نظام جمهوری اسلامی را فراهم آورد. بر این اساس، نهادهای متولی، بویژه دانشگاهها باید نقشی پیشرو، در مقابله با تهاجم فرهنگی و جنگ نرم دشمن داشته باشند. از این رو،تقویت مؤلفههای هویت دینی و انقلابی دانشجویان، از مهمترین وظایف نهادهای فرهنگی در دانشگاهها میباشد. بر این اساس توصیه میشود در تدوین برنامههای فرهنگی دانشگاهها بر مؤلفههای هویت دینی وانقلابی توجه جدی مبذول شود.
محمودی, سیروس, & ایمانی فر, حمیدرضا. (1398). تبیین نیازهای معرفتی دانشجویان در حوزه هویت دینی و انقلابی از منظر مدرسین دانشگاههای شهر شیراز. رهیافت فرهنگ دینی, 2(7), 145-167.
MLA
سیروس محمودی; حمیدرضا ایمانی فر. "تبیین نیازهای معرفتی دانشجویان در حوزه هویت دینی و انقلابی از منظر مدرسین دانشگاههای شهر شیراز". رهیافت فرهنگ دینی, 2, 7, 1398, 145-167.
HARVARD
محمودی, سیروس, ایمانی فر, حمیدرضا. (1398). 'تبیین نیازهای معرفتی دانشجویان در حوزه هویت دینی و انقلابی از منظر مدرسین دانشگاههای شهر شیراز', رهیافت فرهنگ دینی, 2(7), pp. 145-167.
VANCOUVER
محمودی, سیروس, ایمانی فر, حمیدرضا. تبیین نیازهای معرفتی دانشجویان در حوزه هویت دینی و انقلابی از منظر مدرسین دانشگاههای شهر شیراز. رهیافت فرهنگ دینی, 1398; 2(7): 145-167.